Dynia może posłużyć do zrobienia wszystkiego – chleba, ravioli, ciasta, piwa czy innych rzeczy. Przedstawiamy Wam 8 ważnych korzyści jakie można czerpać z jedzenie tego zdrowego warzywa.

1. Wzmacniają wzrok.

Już jedna filiżanka dyni zawiera bardzo dużą dawkę witaminy A, która wspomaga widzenie, zwłaszcza w słabym świetle. Zawiera ona także karotenoidy, w tym beta-karoten, który organizm przekształca w formę witaminy A.

 

2. Wspomaga odchudzanie.

To bogate źródło błonnika, a przy tym to niskokaloryczne warzywo. Dzięki temu można spożywać dynię bez strachu przed tkanką tłuszczową, jednocześnie wpływając na jej redukcję.

 

3. Wspomaga serce.

Nasiona dyni są naturalnym źródłem fitosteroli, które mają bardzo silny wpływ na obniżanie złego cholesterolu. Jego niski poziom wpływa natomiast na zdrowie serca.

 

4. Zmniejsza ryzyko raka.

Podobnie jak bataty i marchewka, dynia ma silne działanie antyoksydacyjne, które odgrywa ważną rolę w profilaktyce nowotworów.

Beta-karoten pozwala zwiększać ochronę organizmu przed wolnymi rodnikami.

 

5. Ochrania skórę.

Karotenoidy mają silny wpływ na zdrowie skóry. Neutralizują one wolne rodniki, które niszczą zdrowe komórki. Ponadto, mogą one utrzymywać odpowiedni koloryt skóry oraz zmniejszać widoczność zmarszczek.

 

6. Poprawia nastrój.

Nasiona dyni zawierają tryptofan (aminokwas). Wpływa on na wydzielanie serotoniny czyli hormonu szczęścia.

7. Regeneruje po wysiłku.

Filiżanka gotowanej dyni ma więcej składników odżywczych, w tym potasu, niż banany. Potas wspomaga przywracanie gospodarki elektrolitowej w organizmie po wysiłku fizycznym.

 

8. Wzmacnia układ odpornościowy.

Witamina C zawarta w dyni zapobiega przeziębieniom i osłabieniu naszego organizmu. Jedna filiżanka gotowanej dyni zawiera 11 mg tej witaminy czyli ok. 20% zapotrzebowania kobiet.

Komentarze: