Obniża cholesterol, poprawia prace układu sercowo-naczyniowego, dostarcza zdrowe kwasy tłuszczowe, obniża ciśnienie krwi i jest smaczne. Czego więcej chcieć o awokado?!

Awokado w 100 g zawiera 160 kcal.

 

Awokado a kwas oleinowy

Awokado to owoc, który zawiera duże ilości kwasu oleinowego mającego wpływ na poziom cholesterolu. Działa on także zapobiegawczo na różne rodzaje raka np. prostaty i piersi.

Awokado a likopen

Dzięki zawartości tłuszczu w awokado zawarty w w pomidorach likopen przyswaja się 4 razy lepiej niż normalnie. Warto zatem spożywać awokado z tym czerwonym warzywem.

Awokado a potas

Potas jest niezbędny, zwłaszcza dla osób aktywnych. Reguluje ciśnienie krwi, usprawnia pracę serca i wpływa korzystnie na układ nerwowy. Jednym z najlepszym źródeł potasu są banany i awokado.

Awokado a witaminy

Owoc ten zawiera spore dawki witaminy A, C i E. Wszystkie z nich to silnie przeciwutleniacze chroniące nas przed wolnymi rodnikami. W awokado znajdziemy także kwas foliowy, który zapobiega wadom rozwojowym dziecka.

tumblr_o0dbiijC9S1rwj14mo1_540

Komentarze: