Powinniśmy dostarczać wszystkich rodzajów białka patrząc jedynie na ich ilość. Każde białko ma inne zastosowanie i inny wpływ na nasz organizm zatem nie powinniśmy rezygnować z żadnego z nich. Białko mleka jest tego dobrym przykładem.

Białko mleka składa się z białka serwatki i kazeiny. Jest to bilans 20/80. Proces przygotowania następuje poprzez wyizolowanie białka z odrzucenie węglowodanów i tłuszczów (proces filtracji).

W tak spreparowanym białku pozostają korzystne peptydy oraz mikro-frakcje takie jak: albuminy surowicy bydlęcej, beta-laktoglobuliny, peptydy immunoglobuliny i laktoferyny i wiele innych składników będących niezbędnym elementem budowania mięśni.

Nie zawsze rozgraniczania efektywności różnych rodzajówn białka ma sens. Uważa się, że serwatka to najlepsze źródło białka, ale to dlatego, że przyjmowane po treningu dostarcza dużą dawkę BCAA oraz szybko się trawi.

Pamiętając o tym, że w białku mlecznym zawarta jest także kazeina, która zwiększa anaboliczne działanie białka, można stwierdzić, że należy mieszać białko serwatkowe z białkiem kazeinowym po wysiłku fizycznym. Białko serwatki zwiększa syntezę białek, natomiast kazeina wpływa na wydłużenie tego procesu.

Białko mleczne jest połączeniem serwatki z kazeiną, niestety jest w nim znaczan przewaga tego drugie białka, jednak dodając do niego więcej serwatki uzyskujemy idealną mieszankę.

Rada brzmi: Nie rezygnujcie z różnych rodzajów białka. Nie ograniczajcie się tylko do izolatu serwatki. Korzystajcie także z białka sojowego, mlecznego czy kazeinowego.

Komentarze: