To cukier i nadmiar węglowodanów są głównym powodem nadwagi i otyłości, nie zaś brak aktywności fizycznej. Warto pamiętać o tym, że za wygląd i zdrowie naszego ciała odpowiada głównie dieta, z którą większą osób na świecie ma problem. Wszelkie choroby metaboliczne takie jak cukrzyca, choroby serca, demencja czy otyłość powstają w wyniku złej diety. Brak aktywności może jedynie pogłębiać złą kondycję organizmu.

Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że ich zła kondycja organizmu bierze się przede wszystkim ze złej diety. Wiele osób obwinia za to brak ruchu, jednak wszelkie zaburza pracy serca, nadwaga czy cukrzyca są wynikiem nadmiaru spożycia cukrów prostych i węglowodanów.

Węglowodany są w pewien sposób przereklamowane, gdyż zawarte są w praktycznie każdym produkcie i sięgamy po nie bez zawahania. Nie zdajemy sobie sprawy jak dużo węglowodanów i cukrów przyjmuje w ciągu jednego dnia. Z związku z tym warto apelować o świadome wybieranie produktów, w których liczba cukrów i węglowodanów jest ograniczona.

Spożywając słodkie napoje, słodkie jogurty, pzetworzone ziemniaki i białe pieczywo dostarczamy ogromnych ilości , głównie z cukrów prostych. Te z kolei zaburzają poziomy cukru we krwi i zwiększają insulinoodporność. To powoduje cukrzycę, zaburzenia pracy układu krążenia czy otyłość.

Wybierajmy produkty bogate w białko oraz węglowodany złożone tzn. makaron razowy, ryż basmati, pieczywo żytnie, czy komosę ryżową. Jeśli natomiast mamy ochotę do słodkie rzeczy wykorzystujmy owoce.

Komentarze: