Odpowiednio ukształtowany program treningowy pozwala kobietom na lepszą kontrolę swojego apetytu. Okazuje się, że porównując kobiety i mężczyzn widać znacząco różnicę.

Zespół badawczy z Wielkiej Brytanii przeprowadził badania mające na cel ustalenie czy reakcje apetytu na ćwiczenia różnią się pomiędzy kobietami a mężczyznami.

W pierwszym badaniu spożycie kalorii zostało ograniczone poprzez dietę i ćwiczenia (90 minut na bieżni). Reakcje apetytu były mierzone w ciągu kolejnych 9 godzin po zakończeniu wysiłku.

Drugie badanie mierzyło ostrzeganie apetytu, ilości hormonów, reakcji po spożyciu pokarmu.

Zauważono, że ograniczając spożycie kalorii u kobiet dochodzi do wzrostu poziomu greliny (hormonu głodu), a poziom tłumienia hormonu peptydowego RR zmniejszył się. Zwrócono uwagę także na wynik wskazujący, że po wysiłku fizycznym na deficycie kalorycznym odczuwanie głodu zmniejszyło się.

Jest to sprzeczne z wieloma poprzednimi badaniami, któe wskazywały, iż aktywność fizyczna i deficyt kaloryczny przyczynia się do spożywanie większej ilości kalorii. Okazuje się jednak, że aktywność fizyczna reguluje poziom hormonów, w tym greliny.

Źródło: „Medicine & Science in Sports and Exercise””

Komentarze: