spice-up-your-health-with-cinnamon-1

Cynamon znany od tysiącleci odgrywa kluczową rolę jako przyprawa w życiu człowieka. Może regulować poziom cukru we krwi, obniżać cholesterol i być dobrym dodatkiem do potraw. Zobaczcie czemu warto dodawać go do wszystkiego.

Cynamon przede wszystkim spełnia rolę kontroli cukru dzięki pobudzaniu insuliny. Spożywając cynamon w potrawach mogących zwiększać poziom cukru we krwi może przyczyniać się do pobudzenia wydzielania hormonu insuliny, który łagodniej obniży jego poziom.

Insulina jest hormonem wydzielanym przez trzustkę w odpowiedzi na spożywanie pokarmu. Niektóre produkty mocniej pobudzają jej wydzielanie z uwagi na zwiększenie poziomu cukru we krwi.

Oporność na insulinę to stan. kiedy organizm potrzebuje coraz większych ilości hormonu to zmniejszenia poziomu cukru we krwi.

Dodawanie cynamonu

Uzupełnianie diety w cynamon pozwala skuteczniej wykorzystywać glukozę, zmniejszać ryzyko zaburzeń metabolicznych oraz spowalniać proces trawienia.

Badania opublikowane przez ” American Journal of Clinical Nutrition” wskazują, że spożywanie cynamonu obniża poziom cukru na stałe, a stosowanie go dłużej niż 6 tygodni poprawia wrażliwość na insulinę.

Aby korzystać z dobrodziejstw cynamonu wystarczy, że w każdym posiłku znajdzie się 1 g proszku.

Komentarze: