Kukurydza, choć jest jednym z najtańszych warzyw, to może być dobrym dodatkiem do diety, o ile przyrządzona jest we właściwy sposób.

Kukurydza niekoniecznie cieszy się dobrą opinią, gdyż zawiera skrobię. Warto pamiętać jednak o tym, że skrobia może być dobrym źródłem energii o ile wiemy kiedy jej używać.

W 100 g znajdziemy (90 kcal):

Białko – 3,2 g
Węglowodany – 16,3 g
Tłuszcze – 1,2 g
Błonnik – 2,7 g

Oprócz tego, kukurydza zawiera tiaminę, bardzo ważny składnik diety, który bierze czynny udział a konwersji energetycznej podczas trawienia posiłku. Ponadto, wykazuje ona działanie regeneracyjne oraz kojące ból.

Z kukurydzą należy jednak uważać, bo większość węglowodanów to skrobia (ok. 70%). To bardzo szybko trawiona postać węglowodanów, która może zamienić się w tkankę tłuszczową.

Pomimo iż, może być zgubna, to może być również zbawienna. Zawiera witaminy B, C, D, E i K. Oprócz witamin znajdziemy minerały takie jak selen, jod, brom, cynk czy wapń.

Co ciekawe, zawiera ona także składnik zwany ZEAKSANTYNA, którego spożycie w znacznym stopniu ogranicza ryzyko wystąpienia raka jelita grubego, piersi i prostaty. Zalecamy spożywanie kukurydzy w godzinach przedpołudniowych, aby zapobiec nadmiernej ilości węglowodanów (skrobii), którą dostarcza to warzywo.

Komentarze: