Od czasu zmiany teorii na temat wpływu tłuszczów na zdrowie wiele osób zachwyciło się masłem orzechowym i zaczęło regularnie wprowadzać je do swojej diety. Czy to jednak dobry pomysł? Warto się zastanowić z czego zrobione jest zwykłe masło orzechowe i czy rzeczywiście ma ono tyle korzyści dla zdrowia…

Wysoka kaloryczność

Już 2 łyżki masła orzechowe dostarczają ok. 200 kcal. Spożywanie go podczas wszystkich posiłków może w konsekwencji zaburzyć nasz bilans kaloryczny. Należy kontrolować jego spożycie, zwłaszcza u osób z zaburzeniami cholesterolu.

Tłuszcz nasycony

Dziś podejście do tłuszczów, także nasyconych całkowicie się zmieniło. Tak jak kiedyś uważaliśmy je za śmiercionośne i staraliśmy się ograniczać je całkowicie, tak dziś dbamy o to, aby znalazły się one w Waszej diecie.

Tłuszcze nasycone są istotne dla naszego organizmu. Biorą udział w procesach produkcji testosteronu oraz przemian witaminy D.

Ponadto, tłuszcze w diecie mogą regulować poziom lipidów, cholesterolu, zapobiegać chorobom serca i układu krążenia, a także obniżać ciśnienie krwi. Mają one działanie przeciwzapalne i mogą tym samym pomóc w regeneracji.

Przewodnik po maśle orzechowym

Zwykłe masła orzechowe, jakie możemy kupić w każdym sklepie to masa stworzona ze zwykłych orzeszków ziemnych. Często dodaje się do nich także cukry, aby „podkręcić” smak.

Orzeszki ziemne są najmniej wartościowymi orzechami. Nie mogą się równać z migdałami czy orzechami włoskimi, którym ilość kwasów jednonienasyconych, wielonienasyconych, witamin i minerałów jest olbrzymia.

Masło migdałowe jest znacznie lepszym pomysłem niż tradycyjne z orzeszków ziemnych. Zawiera m.in.: witaminę E (25 mg), żelazo (10 mg), selen i witaminę B3. Wszystkie te składniki mogą mieć zdrowotne działanie, także jako antyoksydanty.

Zatem jeśli lubicie masło orzechowe i chcecie wprowadzać zdrowe tłuszcze do diety to wybierajcie masła produkowane z migdałów bądź pistacji. wybór masła z orzeszków ziemnych jest najgorszym z najlepszych.

Komentarze: