Śniadanie, jako podstawa zdrowej diety, musi być zbilansowane, jednak z przewagą białka. Dlaczego? Otóż to właśnie ono odpowiada za uczucie sytości oraz poprawia funkcjonowanie mózgu i sprzyja jego wydajności.

Wśród młodych osób, którzy jedzą śniadania bogate w białko widać wyższy poziom substancji chemicznych w mózgu związanych z uczuciami nagradzającymi. Ten mechanizm pomaga zrozumieć chemiczną część mózgu i jego rolę w powstawaniu głodu, a także otyłość.

Wiele osób pomija śniadanie z różnych powodów choć najczęstszym jest brak czasu lub niechęć do jedzenia. Jeśli jednak jest spożywane to zazwyczaj w formie wysokowęglowodanowej (płatki kukurydziane, tosty itp.). To z kolei zwiększa prawdopodobieństwa przejadania się w ciągu dnia.

Co ciekawe, w grupie młodych kobiet znacząco wzrastał poziom dopaminy podczas jedzenia śniadania. Wysokobiałkowe posiłki uwalniały ten hormon szybciej i na dłużej ograniczając łaknienie. Jest to ważny element wiedzy o otyłości, gdyż osoby na nią chorującą mają stępiony poziom tego hormonu i zaburzone jego wytwarzanie przez co chęć jedzenia jest znacznie większa.

Warto zwrócić uwagę na posiłek i na cele dietetyczne jakie sobie ustalamy. Jeśli zależy nam na zbilansowanym i uregulowanym działaniu organizmu oraz chęci kontroli wagi to wysokobiałkowe śniadania są lepszym rozwiązaniem niż wysokowęglowodanowe.

Źródło:Nutrition Journal

Komentarze: