Taka mieszanka może być jednym z posiłków uwzględnianych w diecie rozdzielnej, ale także jako posiłek w diecie redukcyjnej. Tłuszcz, tak samo jak białko to niezwykle istotne składniki, które w połączeniu ze sobą stanowią zarówno silną dawkę energii, ale także budulca mięśniowego.

Energia

Jeśli myślimy o energii to pojawia się światełko „Węglowodany”. Niekoniecznie zawsze to dobra myśl, jednak przez wiele lat, kiedy tłuszcz uznawany był za wroga jedzono węglowodany na potęgę.

Połączenie tłuszczu i białka nie wywołuje wyrzutu insuliny przez co energia nie jest tak szybko wykorzystywana. Ponadto, tłuszcze takie jak trójglicerydy o średnim łańcuchu np. z oleju kokosowego szybko absorbowane są do krwiobiegu.

Hormony

Wiele procesów hormonalnych dzieje się dzięki tłuszczom, nawet tym nasyconym. Tłuszcze wpływają także na produkcję testosteronu, zarówno spożywane z czerwonego mięsa jak i dostarczane w postaci oleju.

Witaminy

wiele witamin lepiej rozpuszcza się w tłuszczach, np. witamina D. Olej kokosowy, oliwa z oliwek czy masło orzechowe pozwalają na efektywniejsze wykorzystywanie witamin, dzięki zwiększaniu ich przyswajalności poprzez rozpuszczanie w tłuszczach.

Absorpcja składników odżywczych

Tłuszcz ma to do siebie, że wraz ze swoja leistą konsystencją nawilża wyściółkę jelitową. To z kolei poprawia właściwości przyswajania wartości odżywczych z pożywienia.

Umysł

Połączenie tłuszczu z białkiem sprzyja także funkcjonowaniu mózgu. Tłuszcze, w tym MCT (tłuszcze o średniej długości łańcuchów) omijają wątrobę i dostają się bezpośrednio do krwiobiegu. To sprzyja stymulowaniu produkcji ketonów z wątroby, które stają się źródłem energii nie tylko dla ciała, ale także mózgu.

Zdrowa wątroba

Zbilansowane spożywanie tłuszczu z białkiem pozwala chronić wątrobę przed zatłuszczeniem. Stłuszczenie wątroby to dość niebezpieczny proces, który może prowadzić m.in. do cukrzycy.

Spożywanie tłuszczu w odpowiednich ilościach może wręcz odtłuszczać wątrobę.

Komentarze: