Fast Food_1

Pewnie wiele osób się nad tym zastanawiało, aby po siłowni udać się na smacznego shake’a waniliowego czy burgera. Czy rzeczywiście jest tak, że możemy sobie
pozwolić na takie rozwiązanie w celu uzupełnienia glikogenu mięśniowego po treningu?

Uczestnicy specjalistycznego badania zostali poddani 2 treningom trwającym 90 minut. Celem tych ćwiczeń było maksymalne wykorzystanie glikogenu mięśniowego. Po
treningach uczestnicy badania poddawani byli 4 godzinnej regeneracji.

Bezpośrednio po treningu i na 2 godziny po nim uczestnicy spożywali pokarmy typu fast-food bądź dobrze dobraną żywność. Ilość mikroskładników wynosiła: 1,54 ± 0,27 g/kg mc. węglowodanów, 0,24 ± 0,04 g/kg mc. tłuszczów oraz 0,18 ± 0,03g/kg mc. białka.

Biopsja mięśniowa została wykonana po upływie 4 godzin po treningu. Zbadano również odpowiedź insulinową, stężenie glukozy i profil lipidowy. Po upływie tych 4 godzin wykonano także inny test – biegowy na dystansie 20 km.

Jakie były wyniki? Otóż nie zauważono żadych różnic w parametrach obu grup. Resynteza glikogenu była taka sama zarówno dla grupy z pokarmem typu fast-food jak i dla osób, które spożywały dietetyczne potrawy.

Źródło: Cramer MJ, Dumke CL, Hailes WS, Cuddy JS, Ruby BC. Post-exercise Glycogen RECOVERY and Exercise Performance is Not Significantly Different Between Fast
Food and Sport Supplements. Int J Sport Nutr Exerc Metab. 2015.; dietetykasportowa.pl

Komentarze: