Nie było chyba nigdy bardziej kontrowersyjnego produkty, który zarówno wzbudzał by tak wiele pozytywnych i negatywnych opinii. Jaja czyli odwieczny spór o ilość, zdrowie, żółtka. Dlaczego warto je jeść? Dlaczego są zdrowe? I czym się wyróżniają?

1. Zły cholesterol w żółtku.

To zawsze budziło największe poruszenie. Słyszeliśmy „Żółtek nie wolno jeść, bo podnoszą poziom cholesterolu”. Okazuje się jednak, już od dłuższego czasu, że żółtka są nam potrzebne. Zawiera minerały, białko i potrzebne tłuszcze.

2. Dobre rozwiązanie na posiłek.

Jajka z uwagi na sporą ilość tłuszczów w żółtku oraz dużą dawkę pełnowartościowego białka (pełny bilans aminokwasów) są idealnym produktem do jedzenia. Zarówno białko jak i tłuszcze sprzyjają dobremu rozwojowi mózgu i sylwetki, ale także sprawiają, że mniej się przejadamy.

3. Jajka jako budulec.

Białko zawarte w jajach jest pełnowartościowe. Zawiera wszystkie aminokwasy niezbędne do budowy komórek oraz mięśni. Są odpowiednim produktem po treningu, kiedy musimy uzupełnić białko w celu odbudowy zniszczonych włókien mięśniowych. Oprócz tego to źródło witamin i minerałów.

4. Witamina D w jajach.

Witamina D jest niezbędna do utrzymania zdrowia kości, ale także bierze udział w produkcji hormonów. To jedno z najbogatszych źródłem tej witaminy.

5. Tłuszcz w jajach.

Tak, jak wspomnieliśmy, jaja zawierają tłuszcze. pytanie tylko jakie?! W dużym jaju znajdziemy:

1,5 g tłuszczu nasyconego
1,8 g jednonienasyconych kwasów tłuszczowych
1 g tłuszczów wielonienasyconych

Komentarze: