Kto nie lubi ketchupu? Z czymś zjeść nawet dietetyczne frytki jak nie z tym popularnym przecierem pomidorowym? Kupujemy wiele produktów, jednak żaden z nich nie będzie tak zdrowy jak ten, który przyrządzimy sami. Oto przepis na domowy ketchup.

Bez cukru, z prawdziwych i zdrowych pomidorów, bez konserwantów i dowolnie przyprawiony. Przygotowanie własnego ketchupu zajmuje bardzo mało czasu, a możemy jeść go do woli. Co więcej, taki ketchup ma wiele zdrowotnych właściwości m.in. chroni przed rakiem prostaty dzięki zawartości likopenu.

 

JAKIE SKŁADNIKI UWZGLĘDNIAĆ W PROFESJONALNEJ DIECIE SPORTOWCA?! DOWIEDZ SIĘ NA WARSZTATCH KIF JUŻ 13 LUTEGO

warsztaty

Składniki:

– organiczne pomidory bez skórki (ewentualnie pomidory z puszki)

– 2-3 łyżki octu jabłkowego

– 1/3 szklanki wody

– 1/4 łyżeczki suchej musztardy

– 1/4 łyżeczki cynamonu

– 1 szczypta mielonych goździków

– 1 szczypta mielonego ziela angielskiego

– 1 szczypta pieprzu cayenne

– 1/4 łyżeczki soli

– ewentualnie odrobina słodziku

Przygotowanie:

Dodaj wszystkie składniki i wymieszaj. Możesz użyć blendera, aby struktura była gładka. Możesz wedle uznania zmieniać proporcje np. mniej wody, smak octu czy ilość i rodzaje przypraw.

Komentarze: