Mamy dla Was kilka wskazówek, które podkręcą Wasz metabolizm na cały dzień. Zamiast gwałtownie redukować ilość pokarmu lub zwiększać ilość ćwiczeń fizycznych, można spróbować czegoś łagodniejszego, ale wcale nie mniej efektywnego.

Kalorie spalane po za siłownią są tak samo ważne, jak te które udało nam się wypocić na bieżni czy podczas treningu siłowego. Podczas godzin po za siłownią możemy także spalać nadmiar kalorii, wpływając na nieprzerwanę ich redukcję.

1. Zmiana śniadania.

Przykładowo, jeśli zawsze rano jesz płatki owsiane to może warto przestawić się na nieco inny zestaw np. omlet z jaj i warzywa.

Ważne jest, aby dobierać pożywienie, które zwiększy nasz metabolizm i wywoła efekt termiczny, czyli podniesie temperaturę naszego ciała.

Organizm wyzwala więcej energii, aby spalić białko niż węglowodany, zatem omlet z jaj może wydawać się dobrym rozwiązaniem z samego rana niż same płatki owsiane. Taki śniadaniowy wybór może zwiększyć ilość spalanych kalorii w ciągu dnia nawet o 40-50.

burn-calories-round-the-clock-1

2. Nawyk pracowniczy.

Jeśli Twoja praca znajduje się dość blisko miejsca zamieszkania to wybierz spacer albo rower. Dodatkowy sposób na podwyższenie spalania kalorii pomoże Ci zrzucić nadmiar wagi.

Jeśli jednak dojeżdżasz do pracy, to pozwól sobie na spacer po lunchu albo kilka krótkich ćwiczeń w trakcie przerwy. To pomoże Ci zarówno na podwyższenie metabolizmu, ale także uchrony przed cukrzycą.

3. Zbyt dużo siedzenia.

Siedzenie stało się czymś naturalnym. Siedzimy jadąc do pracy, siedzimy w pracy przy biurku i siedzimy w domu przed telewizorem. Gdybyśmy ograniczyli siedzenie moglibyśmy zyskać dodatkowy wysiłek i więcej spalonych kalorii oraz uchronić się przed zwyrodnieniami kręgosłupa czy stawu biodrowego.

Według badań w American College of Sports Medicine, przewlekłe siedzenie może wpływać na zaburzenia układu krążenia, zwiększone ryzyko występowania nowotworów.

4. Schody.

Zawsze wybieraj schody, nie korzystaj z windy. Nie dość, że jeśli tak zrobisz to spalisz sporo kalorii w ciągu całego dnia, to jeśli będziesz to robić często przed długi czas to polepszyć jędrność swoich nóg i pośladków.

5. Pij więcej herbaty.

Zielona herbata przyspiesza metabolizm i oczyszcza organizm dzięki polifenolom. Zamiast napojów energetycznych, olbrzymich ilości kawy i gazowanych napojów wybierz zieloną herbatę i zwykłą wodę mineralną. Obie te opcje pozwolą na dobre nawodnienie i przyspieszenie spalania kalorii.

Badania przeprowadzone przez American Society for Clinical Nutrition wykazały, że picie zielonej herbaty w ciągu dnia wpływa na podwyższenie ilości spalanych kalorii w ciągu całego dnia.

burn-calories-round-the-clock-4

Komentarze: