gain-mass-where-you-want-it-with-la-fitness-and-living-healthy

Jak wiemy nie wszyscy mają predyspozycje, aby z łatwością zwiększać masę mięśniową, jednak dla wszystkich istnieją wskazówki, które to ułatwią. Przedstawimy Wam rady w zależności od Waszych typów budowy – ektomorfików, endomorfików i mezomorfików.

Ektomorfik – długie kończyny, wąska talia, mała masa mięśniowa.

Endomorfik – łatwość w nabieraniu tkanki tłuszczowej. Szersze ramiona i talia.

Mezomorfik – kulturysta naturalny charakteryzujący się wąską talią, szerokimi ramiona, dość dużą łatwością nabierania masy mięśniowej oraz szybką możliwością spalania tkanki tłuszczowej.

 

Jak ektomorficy mogą zwiększać masę?

Przede wszystkim należy planować dietę i ułożyć odpowiedni program żywieniowy. Dodatkowo odpowiedni trening nastawiony na budowanie masy jest niezbędny. Dieta powinna opierać się na kalorycznych posiłkach oraz odpowiedniej regenracji dzięki suplementów typu BCAA czy glutamina.

Wskazówka 1 – Spożywaj kaloryczne produkty, nawet jeśli ich jakość nie jest najwyższej jakości. Pamiętaj, aby spożywać duże ilości węglowodanów i tłuszczu, ale także białka.

Wskazówka 2 – Mieszaj węglowodany i nie bój się wysokiego indeksu glikemicznemu. Spożywaj produkty pełnoziarniste i pełnotłuste.

Wskazówka 3 – Dodawaj do swoich posiłków przyprawy i zioła, które pobudzają wiele procesów fizjologicznych w tym łaknienie. Echinacea jest jednym z najlepszych ziół, które zwiększają trawienie i pobudzają wydzielanie śliny i pobudza apetyt.

Wskazówka 4 – Leki przeciwhistaminowe po ostatnim posiłku mogą zwiększać apetyt w ciągu dnia. Są one stosowane u dzieci i osób z anoreksją i zaburzeniami żywienia. Zwiększają masę ciała.

Wskazówka 5 – Zmieniaj swoje programy treningowe, aby nieprzerwanie dostarczać nowych bodźców swoim mięśniom. Dokonuj zmian co 4-6 tygodni.

Komentarze: