W okresie letnim warto ponownie przeanalizować swoją dietę tak, aby dostosować ją do warunków pogodowych. Niektóre produkty pozwala na lepsze nawilżenie i chłodzenie organizmu podczas upału, inne natomiast sprzyjają spowolnieniu metabolizmu i poczuciu ociężałości. Co wybrać, aby czuć się lepiej?

Ogórek

Ogórek ma silne działanie nawilżające. Przekąska z ogórkiem jest dobrym rozwiązaniem na gorące dni, podobnie jak lemoniada, do której go dodamy.

Arbuz

Zawiera bardzo dużo wody, która nawilży i nawodni nasz organizm. Zawarte w arbuzie witaminy A i C sprzyjają także metabolizmowi przyspieszając go.

Brzoskwinie

Pełne witamin i błonnika. Witaminy A i C, podobnie jak w arbuzie, przyspieszają metabolizm oraz dba o włosy, paznokcie, a także są silnymi przeciwutleniaczami.

Jabłko

Zawiera dużo błonnika, witaminę C oraz pektynę, odpowiedzialną m.in. za prawidłowe funkcjonowanie układu trawiennego oraz na spalanie tkanki tłuszczowej. W połączeniu np. z masłem orzechowym staje się doskonałą przekąską na lato.

Ananas

Jest on źródłem bromelainy – enzymu, który obniża stany zapalne w naszym ciele. Stany zapalane dość łatwo rozwijają się w lato, kiedy nasze ciało ulega przeciążeniom związanym z wysoką temperaturą. Oprócz tego zawiera on sporo witamin, w tym C i B.

Zielone warzywa

Są łatwo trawione, dzięki czemu nie obciążają naszego układu trawiennego. Zawierają dużo przeciwutleniaczy oraz minerałów oraz wody.

Cytryny

Sprzyjają detoksykacji organizmu dostarczając jednocześnie sporo witaminy C. Oprócz tego, cytryny zwiększają siłę układu odpornościowego, co jest szczególnie pożądane w okresie przejścia wiosna/lato.

Cukinia

Oprócz witaminy C zawiera także inne składniki odżywcze, w tym mangan, który jest niezbędnym mikroelementem. Cukinia efektywnie walczy także z wolnymi rodnikami, które w okresie letnim powstają z większych ilościach, chociażby przez ekspozycję na promienie słoneczne. Zwiększa także produkcję kolagenu i wzrost tkanki kostnej.

Komentarze: