Jedzenie ryb przynajmniej raz w tygodniu może zwiększać siłę i potencjał mózgu. Ponadto, zmniejsza to ryzyko występowania demencji i innych zaburzeń psychicznych.

Odkrycia te zostały opublikowane w „American Journal od Preventive Medicine” i po raz kolejny potwierdzają i wzbogacają wiedzę na temat skuteczności ryb w utrzymywaniu zdrowia.

Jedzenie pieczonych, gotowanych, ale nie smażonych ryb, przyczynia się do powiększania niektórych obszarów mózgu związanych z pamięcią i umiejętnościami poznawczymi. Co ciekawe, nie stwierdzono zależności pomiędzy ilością kwasów omega-3 a tymi zmianami w mózgu.

Badacze zauważyli wpływ jedzenie ryb na zmiany w mózgu podczas obrazowania fMRI. Podawano ochotnikom pieczone i gotowane ryby i w tym samym czasie skanowano ich mózg. Okazywało się, że praktycznie od razu przyspieszało to funkcje poznawcze mózgu i przyczyniało się do lepszego zapamiętywania treści podawanych w eksperymencie.

Zachęcamy do spożywania ryb każdego gatunku. Warto zaznaczyć, że kraje takie jak Japonia, Chiny, Wietnam czy Tajlandia wykazują znacznie mniejszą liczbę osób chorych na zaburzenia poznawcze mózgu niż mieszkańcy rejonów europejskich. Zawdzięcza się to głównie dzięki wysokiemu spożyciu ryb.

Komentarze: