healthy green lime fruit, isolated on white, copy space

Te małe cytrusy znane są każdemu. Są składnikiem kuchni tajskiej, dodajemy je w lato do napojów oraz są bardziej przystępne od cytryn. Zobaczcie co kryją w sobie limonki.

Sok z jednej limonki (ok. 44g) zawiera 11 kcal, 4 g węglowodanów (1g cukru), 0g białka oraz 22% średniego zapotrzebowania na witaminę C.

Korzyści zdrowotne

Zdrowe serce – Sok z limonki oraz jej skórka wykazują działanie zmniejszające złogi tłuszczowe w tętnicach, dzięki czemu zmniejsza się ryzyko miażdżycy. Ponadto, witamina C chroni nasze serce przed zawałem.

Działanie przeciwbakteryjne – Sok z limonki działa przeciwbakteryjnie i przeciwgrzybicznie.

Wchłanianie żelaza – Limonka wspomaga wchłanianie żelaza i tym samym zapobiega anemii.

Wzmocnienie układu odpornościowego – Witamina C oraz inne antyoksydanty zawarte w limonce wspomagają układ odpornościowy, chroniąc przed grypą i przeziębieniem.

Zdrowa skóra – Substancje zawarte w limonce chronią skórę przez zanieczyszczeniami i wpływem toksyn. Limonka redukuje zmarszczki i poprawia strukturę skóry. Dzięki witaminie C skóra produkuje także więcej kolagenu.

Komentarze: