Każdy słyszał o magnezie, jednak nie każdy wie tak na prawdę jak on działa. Wiele osób sugeruje się reklamami, w których mało jest wartościowych treści. My wiemy jednak, że magnez jest potrzebny do prawidłowego funkcjonowania mózgu, serca, ochrony przed udarem, poprawy pamięci czy walce z depresją. Okazuje się także, że jego suplementacja może wspomagać walkę z cukrzycą.

Nowa analiza badań opisana w „Journal of Human Nutrition & Food Science” pokazuje, że spożycie magnezu przeciwdziała cukrzycy typu II i zmniejsza ryzyko zespołu metabolicznego, otyłości, wysokiego ciśnienia i wysokiego cholesterolu.

Co ciekawe, jeszcze 100 lat temu spożycie magnezu było większe niż teraz ok. 500 mg dziennie. Dziś spożywamy go 300-450 mg. To mała ilość w porównaniu ze wzmożonym wysiłkiem psychicznym i fizycznym jaki w obecnych czasach wykonujemy.

Magnez bierze udział w ponad 300 reakcjach metabolicznych pomagając utrzymywać zdrowie kości, komórek, utrzymując funkcje nerwów i mięśni. Pomaga także konwertować pokarm na energię komórkową.

 

Niedobór magnezu objawia się:

– drżeniem
– skurczem mięśni
– bezsennością
– niepokojem
– depresją
– drętwieniem
– nieregularnym biciem serca
– migreną
– astmą

 

Zalecane dziennie spożycie:

Dzieci 1-3 lat: 80 mg/dobę
Dzieci 4-8 lat: 130 mg/dobę
Dzieci 9-13 lat: 240 mg/dobę
Nastolatki 14-18 lat: 410 mg/dobę (chłopcy); 360 (dziewczęta)
Dorośli 19-30 lat: 400 mg/dobę (mężczyźni); 360 mg/dobę (kobiety)
Dorośli 31 + lat: 420 mg/dobę (mężczyźni); 320 mg/dobę (kobiety)

Komentarze: