Jeszcze parę lat temu myśl o jedzeniu homara dla wielu osób mogła wydawać się iście filmowa, jednak dziś jest ono ogólnodostępne, dlatego powinniśmy wprowadzić je do swojej diety. Homar ma wiele zdrowotnych zalet, które mogą przydać się osobom aktywnym oraz z chorobą Hashimoto.

Skorupiaki to pokarm, który nie dość, że posiada wiele składników odżywczych, to również jest najmniej modyfikowany genetycznie. Homar jeszcze do niedawne postrzegany był jako przysmak, jednak obecnie można go dostać praktycznie w każdym większym sklepie.

Składniki odżywcze homara

145 g homara zawiera 129 kcal w tym:

– 0 g węglowodanów
– 28 g białka
– 1 g tłuszczu
– 2% dziennego zapotrzebowania na witaminę A
– 7% dziennego zapotrzebowania na witaminę E
– kwasy omega-3
– selen, fosfor, miedź i cynk

Dzięki temu homar stanowi dobry pokarm w celach obniżania cholesterolu i zapobieganiu chorobom serca czy cukrzycy.

Homar a Hashimoto

Selen zawarty w homarach to składnik niezbędny  do prawidłowego funkcjonowania tarczycy. Osoby z chorobami tarczycy (Hashimoto) mają bardzo często niedobór selenu.

Homar a depresja

Zawartość kwasów omega-3 pomaga w kontroli nastroju chroniąc nas przed wybuchami gniewu i depresją oraz łagodzą objawy ADHD.

Homar a niedokrwistość

Zawarte w homarze żelazo i miedź sprzyjają produkcji czerwonych krwinek. Zapobiega to niedokrwistości.

Homar a alergia

Skorupiaki są w grupie alergenów pokarmowych, które u uczulonych osób mogą wywoływać różne negatywne skutki. Ponadto, homar, jak i inne stworzenia wodne mogą zawierać rtęć, jednak homar nie jest w grupie z jej dużą ilością.

Komentarze: