Jeśli spytamy większość osób o częstotliwość posiłków to odpowiedzą nam, że powinna opierać się na co 3 godzinnym planie. Jednak czy to prawda? Czy to rzeczywiście najlepsze rozwiązanie?

Większość z nas, którzy stosujemy dietę, spożywamy posiłek co 3 godziny. Oczywiste jest to, że jeśli obraliśmy taki plan to rzeczywiście nasz organizm upomina się o kolejna porcję jedzenia po tym czasie. Jednak czy nasz organizm musi być karmiony w ten sposób, aby zwiększać masę mięśniową?

Najważniejszymi aspektami są: trawienie wybranych składników, równomierność i metabolizm. Aby dowiedzieć się najwięcej o sobie i o tym jak powinniśmy jeść powinniśmy słuchać swojego ciała.

Zatem, jeśli po upływie 3 godzin od zjedzenia posiłki wciąż jesteśmy nasyceni to znaczy, że te produkty, które spożyliśmy są wolniej trawione i mogą dostarczać energii na dłużej. Dotyczy to oczywiście zdrowych produktów. Musimy pamiętać o odczuwaniu naszego ciała. Jeśli jesteśmy głodni już po 20 godzinach to znaczy, że posiłek był niepełnowartościowy. Dobierajmy produkty tak, aby dieta była zbilansowana.

Pamiętajcie, że zbyt częste jedzenie może spowalniać rozwój masy mięśniowej. Dlaczego? Otóż nasz organizm może nie trawić tak szybko spożytych składników i nie wchłonąć wszystkiego do mięśni. To z kolei spowalnia syntezę białka i rzeczywiście utrudnia rozwój tkanki mięśniowej.

Komentarze: