ca462fe884c452d591257a3e11e8ddfd

Brak witaminy B12 w diecie to poważny błąd, gdyż nasz organizm potrzebuje jej każdego dnia, m.in. do poprawnego działaniu mózgu.

Korzyści witaminy B12

Witamina B12 bierze udział w wielu procesach kluczowych na funkcjonowania organizmu:

– replikacja DNA
– wytwarzanie czerwonych krwinek krwi
– produkcja mieliny (transmisja neuronów)
– zapobiegania anemii

Niedobór witaminy B12 może powodować anemię, zaburzenia pracy mózgu, zmęczenie, przyspieszone starzenie się komórek.

Objawy niedoboru

Najczęściej występuje u osób po 50-tce, jednak może zdarzyć się także u osób aktywnych. Najbardziej odczuwalnymi objawami są:

– zawroty głowy
– zmęczenie
– mrowienie
– drętwienie
– drażliwość
– niedokrwistość
– obrzęk
– podrażnienie jamy ustnej i języka

Niemniej jednak są to dość łagodne objawy. Przy większym niedoborze możemy spodziewać się groźniejszych objawów. Jednym z nich jest zaburzenie przesyłu sygnałów w neuronach, co objawia się sygnałami demencyjnymi.

Innymi dolegliwościami może być zapalenie błony śluzowej żołądka.

 

Źródła witaminy B12:

– ryby
– kapusta (warzywa zawierające kwas mlekowy)
– jaja
– mleko
– wołowina
– podroby
– drób
– owoce morza
– baranina
– wieprzowina

Źródło: www.healthyfoodplace.com

Komentarze: