Olej kokosowy, który w ostatnim czasie stał się tak modny, że prawie wszędzie można go kupić jest rzeczywiście zdrowy, czy może to kolejny chwyt sprzedawców? Naszym zdaniem to dobry element diety.

Olej kokosowy zawiera kwasy tłuszczowe o średnim łańcuchu, które przede wszystkim chronią nasz mózg, pozwalają kontrolować cukier we krwi oraz poprawiają zużycie energetyczne przez organizm.

Olej kokosowy nie podnosi naszego cholesterolu, co chroni nas przed odkładaniem się go w postaci tkanki tłuszczowej. Badania przeprowadzone m.in. w Malezji mówią o tym, że przyjmowanie ok. 30mg oleju kokosowego 3 razy dziennie przez miesiąc może zredukować obwód talii o ponad 1 cm.

Inne źródła tłuszczów

Awokado – niezwykle cenny element diety. Zawiera duże dawki tłuszczów (kwasów jednonienasyconych), których spożycie pomaga redukować tkankę tłuszczową. Ponadto, awokado zawiera przeciwutleniacze pozwalające na walkę z wolnymi rodnikami.

Kakao – zawarte chociażby w czekoladzie. Wspiera układ sercowo-naczyniowy i poprawia insulinoodporność. Badania wskazują, że ciemne czekolady o wysokiej zawartości kakao (powyżej 70%) mają wpływ na regulację ciśnienia krwi i redukcję tłuszczu.

Komentarze: