Czemu warto jeść pistacje? Dlaczego wyróżniają się na tle innych orzechów? Oto 8 ważnych powodów, dla których warto dodać do swojej codziennej diety chociażby garść pistacji.

1. Serce.

Regularne konsumowanie pistacji poprawia prace serca i uniemożliwia występowania chorób układu sercowo-naczyniowego. Reguluję one także ciśnienie krwi.

2. Zdrowy tłuszcz.

Zawiera w sobie zdrowe tłuszcze omega-3 oraz szereg innych kwasów tłuszczowych. Są przy tym niskokaloryczne (50 pistacji to 160 kcal).

3. Błonnik.

Choć owies uznawany jest za bogate źródło białka to pistacje mają go więcej.

4. Karotenoidy.

Marchew nie jest jedynym źródłem karotenoidów. Pistacje również zawierają w sobie luteinę i zeaksantynę, które poprawiają zdrowie oczu, skóry i włosów.

5. Fitosterole.

Zawarte w pistacjach fitosterole to substancje, które absorbują cholesterol z innych składników ograniczając dzięki temu odkładanie się go w tętnicach i żyłach.

6. Białko.

Pistacje są bogate w białko roślinne, dlatego mogą być dobra alternatywą dla wegan i wegetarian.

7. Przeciwutleniacze.

Związki fenolowe zawarte w pistacjach zapobiegają stresowi oksydacyjnemu, który jest często przyczyną nowotworów i chorób serca.

8. Składniki odżywcze.

Zapomnielibyśmy o podstawach czyli witaminach i minerałach. W pistacjach znajdziemy żelazo, potas, fosfor, magnez i witaminę B6.

Komentarze: