Dieta ketogeniczna, ma swoje plusy i minusy, z resztą jak każdy plan żywieniowy. Skupmy się jednak na tym, co można osiągnąć dzięki diecie tłuszczowej i jaki ma ona wpływ na nasz organizm.

Pierwsze diety ketogeniczne zostały opracowane kilka dekad temu. Ówczesna wiedza nie była jednak tak zaawansowana, dlatego jej wpływ był słabo zbadany. wtedy wiadome było jednak to, że dieta tłuszczowa pomaga dzieciom z padaczką zmniejszając jej objawy.

Dziś, dieta ketogeniczna może być stosowana w różnych innych celach np. zwiększania bezłuszczowej masy ciała, poprawy metabolizmu glukozy czy zwiększania procesów energetycznych. To wszystko wymaga jednak odpowiedniego przygotowania do diety i ścisłych reguł jej przestrzegania. Celem jest pobudzenie produkcji ketonów – ciał energetycznych, które staną się głównym paliwem dla naszego ciała.

Dowiedz się więcej o Diecie Ketogenicznej – ZAPISZ SIĘ NA WARSZTATY

kif_baner_600x200_02

Zaleta nr 1 – Walka z rakiem i zaburzeniami metabolicznymi

Zaletą diety ketogenicznej jest poprawa stanu zdrowia ogólnego. Jednak poprawiając zdrowie wpływamy na zmniejszanie ryzyko zaburzeń chorobowych np. metabolizmu czy raka.

Komórki nowotworowe żerują głównie na glukozie, którą wykorzystują dla własnego metabolizmu, zatem ograniczanie bądź eliminowanie glukozy we krwi w zamian za zwiększanie ketonów może chronić przed rakiem (obumierania komórek raka).

Zaleta nr 2 – Uczucie sytości

Osoby będące na tej diecie wiedzą, że uczucie sytości towarzyszy im bardzo długo. Duże ilości tłuszczów wpływają na spowolnienie trawienia makroskładników, zatem ogólne uczucie sytości wydłuża się. Poziom leptyny – hormonu odpowiedzialnego za uczucie sytości, także zostaje unormowany.

Zaleta nr 3 – Stabilny poziom cukru, produkcja hormonów

Cukrzycy czy osoby nią zagrożone mogą czerpać duże korzyści z diety ketogenicznej. Stabilizuje ona bowiem poziom cukru we krwi, a także poprawia wrażliwość insulinową.

Wiele osób dostrzega także na diecie ketogenicznej obniżenie ciśnienia krwi oraz poziomu cholesterolu, co bezpośrednio wpływa na ochronę serca.

To także sposób na normowanie produkcji hormonów m.in. leptyny – hormonu sytości.

Zaleta nr 4 – Smaczna dieta

Wydaje się, że każda dieta, która jest restrykcyjna musi być nudna i męcząca. To jednak nie dotyczy diety ketogenicznej, gdyż możemy spożywać różnego rodzaju źródła tłuszczów i białka. Korzystamy z boczku, smalcu, oleju kokosowego, masła, wołowiny, kurczaka, ryb, orzechów, nasion i wielu innych ciekawych produktów.

Komentarze: