To szczególny typ ziemniaków. Są słodkie i mają niski indeks glikemiczny. Zawierają mnóstwo witamin i przeciwutleniacze. Stanowią bogate źródło węglowodanów dla wszystkich osób z zaburzeniami cukrzycowymi.

Bogate w błonnik – dzięki temu poprawiają trawienie i zapobiegają skokom cukru we krwi oraz chronią przed rakiem jelita grubego

Zawierają karotenoidy – pomagają w produkcji witaminy A, które reguluje pracę układu oddechowego.

Witamina D – jest dobra dla zębów, kości, mięśni i produkcji energii.

Potas – dzięki potasowi bataty są dobre dla pracy serca.

Witamina B6 – zapobiega zawałom serca, udarom mózgu i chorobom zwyrodnieniowym.

Beta-karoten 7 – działa jak antyoksydant i zapobiega zapaleniom stawów i astmie, chroni przed rakiem płuc i piersi.

Kwas foliowy – pomaga rozwijać płód.

Witamina C – jest niezbędna dla funkcjonowania całego organizmu, ale także zwiększa odporność i produkcję hormonów.

Żelazo – ma kluczową rolę w produkcji czerwonych i białych krwinek. Pomaga przy niedokrwistości.

Menstruacja – bataty pomagają w okresie menstruacji poprzez uzupełnianie manganu i żelaza.

Witaminy i enzymy – w batatach znajdziemy sporo enzymów, które odpowiadają za metabolizm białka, węglowodanów i tłuszczów.

Komentarze: