Uniwersytet Luisella Vigna w Mediolanie opisał badania mówiące o niedoborze witaminy D i większym ryzyku otyłości i powikłań z nią związanych. Okazuje się, że witamina D ma właściwości redukujące tkankę tłuszczową.

Badaniem zostało objętych ponad 400 osób z nadwagą i otyłością, u których stwierdzono także niedobór witaminy D. Osoby te zostały podzielone na 3 grupy, które objęto dietę niskokaloryczną.

1 grupa – brak witaminy D
2 grupa – 25000 jednostek witaminy D miesięcznie
3 grupa – 100000 jednostek witaminy D miesięcznie

Po 6 miesiącach badani z 2 grup zmniejszyli wagę ciała oraz węższą talię, niż osoby, które nie przyjmowały suplementu witaminy D.

W badaniach zauważono także, że otyłość wiąże się z niedoborem witaminy D w organizmie. Wiele witamin, w tym witamina D odpowiadają za procesy metaboliczne (np. synteza tkanki tłuszczowej).

Źródłem witamin powinny być w pierwszej kolejności warzywa i owoce, a dopiero potem suplementy. Pamiętajmy, aby najpierw zmieniać nawyki żywieniowe, a dopiero później korzystać ze wszelkich substancji dodatkowych.

Źródła witaminy D:

– jaja
– mleko
– jogurty
– twaróg
– tuńczyk
– łosoś
– płatki owsiane
– pomarańcze

Komentarze: