Niedobór witamin nie dotyczy każdego, ale jeśli kiedykolwiek dotknie i Was pamiętajcie o objawach i sposobach radzenia sobie z tym. Przedstawiamy 4 witaminy, o których odpowiedni poziom musimy nieustannie dbać.

Witamina A

Odpowiada za odpowiednią kondycję kości i komórek. Gdy zaczynamy odczuwać ból kości, stawów czy mięśni może to oznaczać, że pojawił się niedobór tej witaminy.

Aby zapobiegać niedoborom witaminy A należy spożywać słodkie ziemniaki, marchew, szpinak i jarmuż. Dynia również jest bogatym źródłem.

Witamina C

Witamina ta jest silnym antyoksydantem, ale także niezbędnym elementem do produkcji kolagenu. Jak wiemy, kolagen pomaga utrzymywać nasze stawy i ścięgna w dobrej formie. Niedobór witaminy C może zatem powodować bóle stawów, nadmierną podatność na przeziębienia oraz zaburzenia hormonalne.

Aby temu zapobiegać warto jeść truskawki, pietruszkę, cytryny, czerwoną paprykę.

Witamina D

Wiemy, że witamina D wpływa na produkcję hormonów, w tym testosteronu. Jest zatem  niezwykle ważna dla mężczyzn. Oprócz tego bierze czynny udział w działaniu układu nerwowego oraz pracy mięśni.

Gdy odczuwamy zmęczenie, bolą nas mięśni, a także mamy osłabione kości, może to być znak niedoboru witaminy D.

Aby ją uzupełnić proponujemy dodać do diety ryby, mleko, żółtka jaj, sery, a także poddać się większej ekspozycji na Słońce.

Witamina E

Podobnie jak witamina D bierze udział w procesach nerwowych. Jej niedobór może zakłócać procesy myślowe, osłabiać pamięć czy zwiększać ospałość. Inną dolegliwością niedoboru tej witaminy jest ból kości i stawów.

Aby temu zapobiegać warto ją uzupełniać poprzez spożywanie olejów, migdałów, jaj, marchewki, kiełków, mleka i brukselki.

Komentarze: