Okno anaboliczne to czas, kiedy mamy największe szanse, aby dać naszemu organizmowi napęd do wzrostu mięśni. Ten okres występuje zazwyczaj po treningu siłowym, kiedy uszkodzone tkanki aż proszą się, aby dostarczyć im niezbędnych wartości odżywczych. Jakie to składniki i kiedy dokładnie należy je przyjmować?

Przede wszystkim powinniśmy przyjąć odpowiednią porcję aminokwasów po treningu. Dlaczego? Otóż nasz organizm potrzebuje konkretnych aminokwasów, aby maksymalizować syntezę białek – proces, który wpływa na regenerację i wzrost mięśni. Pierwsze minuty po wysiłku są kluczowe, gdyż mięśnie poddawane są katabolizmowi (rozpadowi białek).

Powinniśmy przyjąć bezpośrednio po treningu takie składniki jak: glutamina, BCAA a czasem fenyloalaninę.

Aminokwasy zwiększają wydzielanie insuliny

Dzieje się tak podczas syntezy białka. Wsparcie tego odpowiednią dawką węglowodanów ma korzystny wpływ na proces anaboliczny. BCAA (aminokwasy rozgałęzione) szczególnie leucyna, są insulinotropowę czyli zwiększają wydzielenie tego hormonu i pozwalają na efektywniejszą regenerację i wzrost mięśni.

Uzupełnianie glikogenu z węglowodanów

Po treningu powinniśmy przyjąć odpowiednią dawkę węglowodanów prostych tak, aby uzupełnić wykorzystane złoża glikogenu mięśniowego. Jego uzupełnienie pozwala zwiększać moc mięśni na kolejny trening. Oprócz tego przyjmując węglowodany pobudzamy wydzielanie insuliny.

Zwiększ produkcję ATP

Przyjmowanie takich suplementów jak kreatyna zwiększa produkcje ATP w mięśniach i pomaga zwiększać możliwości wytrzymałościowe i siłowe mięśni. Kreatyna w komórkach pozwala na zwiększanie ich masy i siły. Istnieje wiele rodzajów kreatyny, jednak jednym z najefektywniejszych jest monohydrat.

Komentarze: