Jemy zbyt wiele węglowodanów, zbyt wiele przetworzone żywności i z pewności zbyt wiele cukru. To nie zagwarantuje nam odpowiedniej energii, która starczy na normalne funkcjonowanie naszego organizmu oraz wysiłek fizyczny.

1. Zły cukier.

Większośc gotowych potraw, przekąsek i napojów to bomb y cukrowe, które dostarczają nam energii tylko na chwilę. Odczuwamy nagły skok, po czym równie szybko odczuwamy zmęczenie. To wynik nagłego wzrostu poziomu cukru i gwałtownego udziału insuliny.

Ważne, aby dobierać produkty pod katem zawartości węglowodanów czyli to czy w składzie przeważają cukry czy inne składniki odpowiedzialne za energię.

 

2. Magia protein.

Jak to jest, że spożywając białka można czuć przypływ energii? Otóż w białku znajduje się tyrozyna – aminokwas. Jest on prekursorem neuroprzekaźnika – dopaminy, który pobudza obszar mózgu odpowiedzialny na przyjemność.

Białko jest także sycące, przyspiesza metabolizm i pomaga odbudowywać komórki ciała.

 

3. Uzupełnianie energii ATP.

ATP to cząsteczka zawarta w każdej komórce. To „waluta”, której organizm używa do energii. Nasze ciało potrzebuje cukru – rybozy, który tworzy tę cząsteczkę. Problemem jest to, że ryboza nie jest przechowywana, zatem trzeba ją dostarczyć, aby uzyskać pełną energię na treningu. Można kupić preparaty zwierające rybozę.

Innym dodatkiem jest witamina D, której spożycie zwiększa wydajność, podnosi poziom magnezu, rozluźnia mięśnie, łagodzi ból i zwiększa wydzielanie testosteronu.

Dla trwałej energii można również spożywać kawę i herbatę. Kofeina i teina są zdrowe, jedynie ich nadmiar może być szkodliwy.

Kofeina zapobiega występowaniu wielu chorobom serca, usprawnia pracę nerek. Teina, zawarta w herbacie, uspokaja i pozwala lepiej spać, a także pobudza.

 

4. Sen.

Większość osób, która jest zmęczona doszukuje się podstaw w złym jedzeniu, przemęczeniu, a w większości przypadków to po prostu chroniczne niedospanie. Aby funkcjonować poprawnie należy spać 7-9 godzin na dobę.

Komentarze: