Przy zapaleniu stawów niezwykle ważną rolę pełni dieta. To żywność może zwiększać bądź zmniejszać intensywność stanu zapalnego. Prezentujemy Wam 6 produktów, które powinniście spożywać oraz 4, negatywnie wpływające na Wasze zdrowie.

Istnieją 2 rodzaje zapalenia stawów:

– Choroba zwyrodnieniowa stawów
– Reumatoidalne zapalenie stawów

Choroba zwyrodnieniowa jest zazwyczaj związana z wiekiem, zaś reumatoidalne zapalenie jest często wynikiem uwarunkowań genetycznych.

ZAPISZ SIĘ NA FACEBOOKA I KUP WEJŚCIÓWKĘ ZA JEDYNE 69 ZŁ

warsztaty

 

6 dobrych produktów:

a) Ryby bogate w omega-3 – ten rodzaj kwasów bardzo dobrze zapobiega stanom zapalnym oraz dobrze wpływa na tkanki np. stawy czy ścięgna.

b) Oliwa tłoczona na zimno – hamuje wytwarzanie związków chemicznych w ciele, które powodują zakażenie.

c) Owoce i warzywa – zawierają antyoksydanty, które dobrze minimalizują stany zapalne. Zalecanymi produktami są brokuły, marchew, papaja, szpinak, bataty, pomidory, winogrona.

d) Imbir – działa bezpośrednio na stany zapalne znacnie je zmniejszając w całym ciele

e) Kurkuma – ma bardzo dużą siłę przeciwzapalną, a dodatkowo jest silnym przeciwutleniaczem i antyseptykiem.

f) Witamina C – kolejny silny antyoksydant, który zmniejsza ryzyko infekcji i stanów zapalnych.

 

4 niezdrowe produkty:

a) Cukier – ckier prosty powoduje stany zapalane w całym organizmie

b) Rafinowany olej – używany często bądź spożywany w produktach przetworzonych zwiększa ryzyko występowania stanów zapalnych i infekcji.

c) Czerwone mięso, tłusty nabiał – osoby z chorobami stawów nie powinny spożywać tych produktów, gdyż zwarte w nich substancje uruchamiają reakcję zapalną.

d) Sól – sód jest nam potrzebny, jednak osoby z zapaleniem stawów mogą bardzo łatwo przedawkować sól i zwiększyć stan zapalny tkanek.

Komentarze: