Każda kobieta trenująca na siłowni chce mieć smukłe i jędrne pośladki. To ona są najbardziej kuszącą częścią ciała, która jeśli dobrze wyćwiczona robi ogromne wrażenie. Jak zaokrąglić pośladki? Jaki ćwiczenia wykonywać?

Przedstawimy Wam 5 ćwiczeń, które łączą zarówno trening siłowy jak i cardio pobudzające te partię mięśniową.

1. Wchodzenie po schodach (maszyna).

Intensywne ćwiczenia na tej maszynie poprawiają funkcjonowanie układu krążenia, ale także angażują do pracy łydki, uda i przede wszystkim pośladki. Przy odpowiednim obciążeniu możemy bardzo efektywnie kształtować mięśnie pośladków „podnosząc” je i ujędrniając.

2. Jazda na rowerze.

Jazda na rowerze jest dobra sama w sobie, jednak przy odpowiednim treningu możemy angażować także same pośladki. Jeśli staramy się utrzymać wysokie tempo jazdy na rowerze możemy unosić nasze biodra odrywając pośladki od siodełka i pedałować wyłącznie nogami. Taki dynamiczny i szybki ruch wpływa na mięśnie pośladkowe mocno je angażując. Oprócz tego pobudzamy mięśnie czworogłowe ud, łydki, ścięgna i stawy.

3. Steper.

Steper poprawia metabolizm oraz zwiększa rzeźbę mięśni. Warto uwzględniać steper  w treningu cardio, zwłaszcza, że przy wysokiej intensywności mięśnie pośladkowe są mocno angażowane.

4. Przysiady ze sztangą.

To ćwiczenie uważane za jedno z najlepszych w kształtowaniu mięśni nóg i pośladków. Przy głębokich przysiadach mięśnie pośladkowe przyjmują na siebie bardzo ciężką pracę, co wpływa na znaczne ujędrnienie tej partii mięśniowej a także poprawienie ich kształtu.

5. Unoszenie bioder leżąc.

To ćwiczenie bardzo dobrze angażuje pośladki, zwłaszcza jeśli dobrze je napinamy. Wystarczy, że oprzemy się plecami na ławce prostej a resztę ciała oprzemy na nogach. Sztangę z ciężarem kładziemy na biodrach. wykonujemy Unoszenie bioder w górę z mocnym napięciem pośladków i następnie opuszczenie ich w dół.

Komentarze: