young woman training in yoga pose on rubber mat isolated

Czym jest Bikram joga i kto może ją trenować? To rodzaj jogi, który nie tylko poprawi Twoją elastyczność i rozciągliwość, ale także pozwoli się mocno zmęczyć i spocić.

Bikram joga to zajęcia trwające średnio 90 minut. Została ona opracowana przez Bikram Choudhury. W skład ćwiczeń wchodzi 26 pozycji. Co ciekawe, pomieszczenie w którym odbywa się ten rodzaj jogi jest ocieplane do ponad 40 stopni.

Po co mi Bikram?

Oprócz zadań jakie pełni sama joga, Bikram pozwala na spalanie tłuszczu, przyspieszenie metabolizmu, ograniczenie bólu, sztywności oraz poprawę samopoczucia.

Najważniejsze wskazówki:

Bądź nawodniona – w takiej temperaturze musicie mieć ze sobą butelkę wody, aby cały czas nawadniać swoje ciało. W ciągu całego dnia przed zajęciami warto wypić ok. 2 litrów wody.

Nie jedz przed zajęciami – ostatni posiłek powinien odbyć się na 2 godziny przed jogą bikram. Pełny żołądek przy ćwiczeniach oraz wysokiej temperaturze może negatywnie wpływać na samopoczucie.

Odpowiednia odzież – powinna być oddychające

Komentarze: