Rozwój powinien odbywać się całościowo, także  w tych trudno dostępnych miejscach naszego ciała, które dość trudno jest trenować. W pierwszej części tego cyklu mamy dla Was 3 ćwiczenia.

Po co trenować wewnętrzną stronę ud?

A to dlatego, że to właśnie główne one kształtuje nasze nogi i nadają im pożądany kształt. To właśnie ta część sprawia, że u mężczyzn nogi są większe i szersze a u kobiet smuklejsze i o idealnym kształcie.

 

Unoszenie nóg z piłką leżąc

To z pewnością nie najłatwiejsze ćwiczenie, jednak niezwykle skuteczne. Ponadto, korzystanie z piłek jest zalecane jako dodatek w treningu siłowym, gdyż większość ćwiczeń z jej wykorzystaniem wpływa korzystnie na pobudzanie mięśni odpowiedzialnych za równowagę i poprawę sylwetki.

Ball-Leg-Lifts

  • Połóż się na boku z rękoma skrzyżowanymi z przodu ciała (jeśli jednak taka pozycja nie jest wygodna, spróbuj wyprostować jedną z rąk, oprzeć się na niej głową, a drugą zgiąć i oprzeć przy klatce piersiowej)
  • Poproś kogoś lub jeśli potrafisz zrób to sama i chwyć pomiędzy nogi dużą gumową piłkę
  • Unieś nogi w górę tak, aby piłka cały czas znajdowała się w powietrzu, a nogi nie dotykały ziemi

Wykonaj 3 serie po 15 powtórzeń

 

Przesuwanie nogi

Do tego ćwiczenia warto mieć szmatkę lub specjalną podkładkę pod stopę, aby móc swobodnie nią przesuwać.

Glider-Side-Lunge

  • Stań prosto, a pod jedną stopą umieść podkładkę lub szmatkę
  • Złącz dłonie na wysokości klatki piersiowej
  • Wyprostuj plecy
  • Odsuń nogę, pod którą trzymasz szmatkę, na bok i pochyl tułowie do przodu, zginając jednocześnie nogę na której się opierasz

Wykonaj 2 serie po 15 powtórzeń na każdą nogę

 

Sumo przysiady

Bardzo dobrze rozwijają wewnętrzną część ud, a przy tym podkreślają pośladki.

Sumo-Squat-Side-Arm-Raises

  • Stań w bardzo szerokim rozkroku ze stopami skierowany do zewnątrz
  • Chwyć w dłonie małe sztangielki
  • Wykonaj głęboki przysiad jednocześnie podnosząc ramiona do boku na wysokość barków

Wykonaj 3 serie po 10 przysiadów

Komentarze: