Istnieją dwa stany w naszym ciele, które mają duży wpływ na rozwój – katabolizm i anabolizm. Ten pierwszy jest wrogiem budowania masy i spalania tłuszczu, zaś drugi to coś, co chcemy utrzymywać jak najdłużej. Jak to zrobić?

Jednym ze sposobów na utrzymanie anabolizmu mięśniowego jest spożywanie aminokwasów rozgałęzionych (BCAA). Ten kompleks składa się z leucyny, która przede wszystkim zwiększa syntezę białka, poprawia wytrzymałość i dba o skład mięśni. Oprócz niej znajdziemy izoleucynę oraz walinę.

Co więcej, BCAA możemy łączyć z przeciwutleniaczami, które mają działanie przeciwzapalne, co przyspiesza regenerację i podtrzymuje stan anaboliczny.

Kilka produktów, które zwiększają anabolizm:

Wiśnia – ma silne działanie przeciwzapalne zmniejszające bóle mięśniowej i przyspieszające regenerację. Pomaga to także w ochronie przed stanami zapalnymi mięśni, ścięgien i stawów. Wiśnia wpływa także na lepszy sen.

L-teanina – to aminokwas pochodzący z herbaty, który pomaga zmniejszać ilość stresu i tym samym kortyzolu. Odciąża układ sercowo-naczyniowy o pomaga regenerować układ nerwowy.

Witamina C – naturalny antyoksydant, który bierze udział we wzroście mięśni. Witamina C zmniejsza ilość wolnych rodników, które tworzą się podczas diety oraz wysiłku fizycznego. Pozwala efektywniej oczyszczać ciało i przyspieszać regenerację.

Komentarze: