Dla wszystkich kobiet w ciąży mamy sposób na zmęczenie, ociężałość i pogorszone samopoczucie. Oto rady jak być wciąż aktywną i wpływać na lepsze samopoczucie w pierwszym trymestrze ciąży.

11 tygodni w ciąży to powód do tego, aby być zmęczonym. Zdarzyć się mogą także inne dolegliwości jak nudności, brak apetytu, wymioty, brak motywacji, senność czy ogólne złe samopoczucie.

Dlaczego jesteś zmęczona?

Za nadmierne zmęczenie u kobiet w ciąży może odpowiadać zwiększona ilość progesteronu, który nie jest wcale zły. Ma wpływ na rozwój płodu, jednak dla kobiety może być powodem do zmęczenia.

Aktywność fizyczna, nawet delikatna, może regulować poziom tego hormonu, dzięki czemu niekoniecznie musicie czuć się zmęczone.

Co robić?

1. Trening.

Poniedziałek – 5 kilometrów marszu
Wtorek – Trening kettlebell
Środa – Spacer 40 minut
Czwartek – Joga
Piątek – 5 kilometrów marszu albo delikatnego biegu
Sobota – Przerwa
Niedziela – 30 minut spaceru

2. Jedzenie.

Musisz jeść więcej, zwłaszcza jeśli chcesz być aktywna podczas ciąży. Pamiętaj, że choć Ty nie zawsze musisz mieć apetyt, to dziecko potrzebuje energii do rozwoju.

Pamiętajcie, że chroniczne deficyt energii może prowadzić do zaburzeń mięśniowo-szkieletowych i reprodukcyjnych. W badaniach zauważono, że osoby z długim deficytem są bardziej podatne na urazy, zaburzenia snu, problemy z sercem.

Dla kobiet w ciąży, które dodatkowo trenują, proponujemy 300 kcal więcej w ciągu całego dnia.

3. Stres.

Należy zwracać na to uwagę, zwłaszcza przy problemach ze zmęczeniem. Kobiety doświadczające regularnego zmęczenia mają większe tendencje do mdłości.

Zauważono także, że nadmierny stres wpływa na zwiększanie ryzyka depresji oraz zaburzeń ze snem.

Sposobem na stres może być joga, relaksacja (głębokie oddychanie), odpowiednia książka czy ciepła kąpiel.

Komentarze: