Jeśli chcecie poprawić swoje wyniki sportowe, zmniejszać ryzyko kontuzji i rozwijać wytrzymałość oraz wydolność, to pływanie okazuje się do tego dobrym sposobem.

Pływanie na zdrowe serce

Basen i wysiłek z nim związany jest niczym trening aerobowy. Opór wodny i intensywny trening pływacki poprawia wykorzystywanie tlenu w mięśniach, dzięki czemu mogą one pracować ciężej.

Ponadto, poprawia to funkcjonowania układu krążenia i wzmacnia serce.

Poprawia nastrój

Przepłynięcie kilku basenów poprawia nie tylko zdrowie fizyczne, ale także psychiczne. Kilka „basenów” znacznie zwiększy wydzielanie endorfin, dzięki czemu Wasze samopoczucie także się poprawi.

Osoby pływające regularnie znacznie rzadziej skarżą się na napięcie, gniew, depresję oraz smutek.

Spala tłuszcz

W wodzie nie odczuwamy tak dużego wysiłku i spalania tłuszczu, jednak intensywny trening pływacki może pozwolić nam spalić mnóstwo kalorii. Pływanie to wysiłek, który angażuje wszystkie mięśnie, a przy tym znacząco redukują tkankę tłuszczową.

Biomechanika ruchów jest naturalna, dzięki czemu to także niezwykle bezpieczny rodzaj aktywności.

Zwiększa elastyczność

Pływając dbamy także o nasze stawy, które nie są poddawane takim przeciążeniom jak podczas treningu siłowego. Pływanie sprawia, że ruch jest o wiele bardziej swobodny, dzięki czemu także nasze mięśnie stają się bardziej elastyczne.

Komentarze: