Dieta może składać się nie tylko z naturalnych produktów, ale także suplementacji, która stosowana w odpowiedni sposób może znacznie przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej. Oto kilka najważniejszych suplementów.

Kofeina

Chyba każdy wie, że kofeina przyspiesza metabolizm i spalanie tłuszczu. Błędem jest jednak stosowanie jedynie kawy. Aby efektywniej korzystać z kofeiny, warto suplementować czysty ekstrakt kofeiny tuż przed treningiem, gdyż nie obciąża on tak bardzo układu trawiennego jak sama kawa.

Kofeina wpływa także na metabolizm komórek tłuszczowych, które szybciej zostają spalane, a także służą jako paliwo energetyczne.

Kapsaicyna

Zawarta jest głównie w ziarenkach papryki chilli. Zwiększa metabolizm i wpływa na uwalnianie zapasów tłuszczu w celach energetycznych. Zwiększa również wydzielanie noradrenaliny – chemicznej substancji mózgu, która wpływa na większy poziom energii.

Tyrozyna

To aminokwas, który wspiera produkcję neuroprzekaźników, w tym dopaminy, norepinefryny i epinefryny. Wszystkie te związki poprawiają nastój i zwiększają energię organizmu. Niektóre badania wykazały, że przyjmowanie tyrozyny przed treningiem poprawia wytrzymałość i zmniejsza zmęczenie.

Johimbina

Poprawia ona metabolizm komórek tłuszczowych i uwalnia energię z tłuszczu. Zmniejsza ona także zdolność alfa-receptorów w komórkach tłuszczowych, które zatrzymują uwalnianie energii z tłuszczu.

Komentarze: