Mamy dla Was kilka ćwiczeń nóg, które możecie wykonać na dzisiejszym treningu i z pewnością być z siebie zadowolone. Mięśnie mają to do siebie, że aby je dobrze ukształtować należy bardzo silnie je pobudzić. W związku z tym mamy dla Was odpowiedni sposób.

 

Pistolety

To z pewnością najtrudniejsze ćwiczenie na nogi. Może wydawać się proste, jednak w rzeczywistości wymaga koordynacji, równowagi i siły. Dlatego też, nauczymy się jak je wykonywać, niekoniecznie w całości, ale aby nauczyć się odpowiedniej techniki.

– Stań prosto a ramiona wyprostuj przed sobą
– Jedną z nóg unieś delikatnie w górę
– Wykonaj przysiad na jednej nodze tak głęboko jak potrafisz
– Pamiętaj, aby biodra przesunąć do tyłu, a głowę trzymać prosto

Wykonaj 3 serie po 6 prób na każdą nogę.

single_leg_squat

Wykroki na jednej nodze

Wykroki to bardzo dobre ćwiczenie na kształtowanie mięśni ud. Angażuje zarówno mięśnie czworogłowe jak i długłowe i pośladki.

– Stań prosto na jednej nodze, a drugą ugnij w kolanie i unieś w stronę pośladków
– Wyprostuj tułów i patrz przed siebie
– Ugnij nogę, na której stoisz i staraj się zachować równowagę

Wykonaj 3 serie po 6 powtórzeń na każdą nogę.

single_leg_lunges

Przysiad przy ścianie

To ćwiczenie wykonywał chyba każdy. Wydaje się proste, ale po kilkunastu sekundach można odczuć, że to wymagająca pozycja dla mięśni ud. Jest to dobre ćwiczenia, aby zarówno kształtować mięśnie ud, ale także aby nauczyć się pozycji do przysiadu.

– Oprzyj się plecami do ściany
– Ściągnij do siebie łopatki i wypchnij klatkę piersiową do przodu
– Dłonie połóż na biodrach i ugnij kolana tak, aby ugięcie wynosiło 90 stopni

Wykonaj 2 serie po 1 minucie.

seated_isometric_squat

Wykroki z wyskokiem

To bardzo dobre ćwiczenia dla zaangażowania mięśni ud czworogłowych i dwugłowych, a także łydek. Ćwiczenie to buduje także dynamikę i równowagę.

– Przyjmij pozycję jak do wykroków (jedną z nóg ustaw przed sobą, a drugą za sobą. Pamiętaj, aby zgięcie przedniej nogi wynosiło 90 stopni)
– Ustaw prosty tułów
– Dynamicznym wyskokiem zmień nogi

Wykonaj 3 serie po 15 przeskoków.

plyometric_lunges

Komentarze: