Duże, jędrne i smukłe pośladki mogą być zbudowane dzięki 2 podstawowym ruchom – przysiadom i martwemu ciągowi. Wystarczy, że perfekcyjnie wykonacie te 2 ćwiczenia i regularnie będzie cie je powtarzać. Zobaczcie jakie jeszcze mamy dla Was wskazówki. Ponoć przełom roku 2016/2017 będzie światowym BOOMem na budowaniu pięknej i zgrabnej pupy. Nie czekaj, zacznij budować ją już teraz, aby na 2016 rok być gotową.

Wskazówka 1 – Siadaj

Przysiady, ach te przysiady. Wiele z nimi problemów, głównie dlatego, że są źle wykonywane. Przysiady to nie tylko uginanie kolan, to przede wszystkim odpowiednia pozycja tułowia, kolan, stóp, bioder.

Podczas przysiadów musimy dbać o kilka elementów i do potrzebna ważna jest mobilność (odpowiedni ruch i zakres ruchu). Warto poprawić swoją technikę bez ciężaru, jedynie z masą własnego ciała. Dzięki temu wyczujemy także pracę pośladków i ud.

Wskazówka 2 – Musisz znać anatomię

Przysiady nie wyglądają tak samo dla każdego. Każdy ma nieco inną budowę i możliwości, dlatego wiele osób wykonuje to ćwiczenia inaczej. Powinniśmy jednak kształtować ruch w taki sposób, w jaki nasz organizm powinien to robić.

Sprawdź jaka pozycja jest bezpieczna i najbardziej efektywna i pod nią staraj się nabierać techniki.

Wskazówka 3 – Oddychaj

Oddychanie zarówno podczas przysiadów i martwego ciągu jest niezwykle ważne. Wpływa na przenoszenie tlenu we krwi a także ukrwienie mięśni. Poprawia do wydolność.

Podczas obu tych ćwiczeń powinniśmy oddychać w taki sposób, aby zwiększyć napięcie w okolicach brzucha i przepony. To pomoże nam usztywnić plecy i pozycję. Powietrze wypuszczamy dopiero w momencie rozpoczęcia części koncentrycznej powtórzenia.

Wskazówka 4 – Trzymaj głowę w normalnej pozycji

Wiele mówi się, aby podczas przysiadów trzymać głowę w górze, jednak zawsze warto utrzymywać neutralną pozycję w odcinku szyjnym, zwłaszcza przy przeciążeniach. Nadmierne napięcia mogą powodować później sztywność, czy nawet ból kręgosłupa. Utrzymywanie głowy w pozycji neutralnej pomaga także zachować równowagę.

Wskazówka 5 – Ruch sztangi

Zwracaj uwagę nie tylko na to jak Ty się poruszasz, ale także na to jak porusza się sztanga.

Utrzymywanie sztangi blisko siebie pozwala na bezpieczniejsze wykonywanie ćwiczeń, ale także generowanie większej siły. Jeśli wykonujemy martwy ciąg, to warto, aby sztanga znajdowała się blisko naszych bioder bądź nóg, zaś przy przysiadzie musimy odnaleźć idealny środek ciężkości.

Komentarze: