Bóle miesiączkowe potrafią złamać każdą kobietę. Czasami jest on tak silny, że przeszkadza to w wykonywaniu normalnych codziennych czynności. Mamy jednak 3 łatwe ruchy, które sprawią, że ból stanie się łagodniejszy.

 

Maryichyasana czyli poza szałwii

Ćwiczenie to pozwala na łagodzenie obciążenia dolnej części pleców, a także ciśnienie naciskające na brzuch pomoże łagodzić skurcze menstrualne.

  • Usiądź wygodnie z nogami wyprostowanymi do przodu
  • Przyciągnij jedną z nóg jak najbliżej swojego ciała
  • Pochyl się do przodu i tą ręką, która znajduje się po tej samej stronie co przyciągnięta noga, zablokuj nogę
  • Drugą ręką złap za plecami pierwszą i wzmocnij uścisk

Wytrzymaj tak przez 8 głębokich wdechów i powtórz na drugą stronę ciała

maryichyasana-pose

 

Szczudła

Rozciąga to plecy, nogi oraz pozwala na zwiększenie ruchomości miednicy.

  • Usiądź wygodnie i maksymalnie rozłóż nogi na boki
  • Palce pięt skieruj w swoim kierunku
  • Pochyl się do przodu i złap rękoma palce u stóp
  • Utrzymuj prosty kręgosłup i nie odrywaj ud od ziemie, ani ich nie zginaj

Przytrzymaj tak ruch na 30 sekund

straddle-pose

 

Bogini

To świetnie ćwiczenie, aby łagodzić skurcze.

  • Połóż się na ziemi z rękoma wyprostowanymi wzdłuż swojego ciała
  • Ugnij delikatnie kolana i złącz obie nogi wewnętrznymi stronami stóp
  • Delikatnie rozwieraj uda do zewnątrz

Wykonaj to ćwiczenie przez 30 sekund

goddess-pose

Komentarze: