Rwa kulszowa to coś, czego nie należy zaniedbywać, gdyż jej ból jest bardzo dotkliwy i uciążliwy. Powoduje osłabienie całego ciała. Jak dbać o ten mały nerw i jak zapobiegać jej urazom? Oto kilka ćwiczeń.

Nerw kulszowy przebiega przez piriformis – mały mięsień położony głęboko w mięśniach pośladkowych, który wspomaga ruchomość bioder.

Rwa kulszowa doskwiera wtedy, gdy w miejscu nerwu kulszowego robi się zbyt ciasno. Powoduje to ból, mrowienie i drętwienie. Rwa kulszowa może dotyczyć wszystkich, którzy spędzają długie godziny przed komputerem.

 

 

Oto 4 ćwiczenia zapobiegające:

1. Rozciąganie pośladków.

Połóż się na plecach tak, aby całe plecy i grzbiet przylegały do ziemi. Ugnij nogi w kolanach i jedną z nich oprzyj na kolanie drugiej. Chwyć przeciwległą nogę i przyciągaj ją w swoją stronę. Poczujesz rozciąganie mięśni pośladkowych.

Po 30 sekundach zmień nogę.

4-exercises-for-sciatica-pain-relief-600x400

2. Rozciąganie siedząc.

Usiądź na ziemi i wyprostuj całą sylwetkę. Wyprostuj obie nogi, po czym jedną z nich ugnij i załóż za drugą. Przyciągnij kolano zgiętej nogi do klatki piersiowej za pomocą ramion.

Zmień nogę po 30 sekundach.

4-exercises-for-sciatica-pain-relief1-600x400

3. Pozycja gołębia.

Oprzyj się rękoma na ziemi i wyprostuj tułów. Jedną z nóg wyprostuj do tyłu, zaś drugą ugnij w kolanie i połóż na zewnętrznej części tak, aby stopa prawej nogi skierowana była w lewą stronę. Przyciśnij biodra do tej nogi. Poczujesz rozciąganie biodra i pośladka.

Po 30 sekundach zmień nogi. 

4-exercises-for-sciatica-pain-relief2-600x400

4. Masowanie piłką.

Do tego ćwiczenia wystarczy nam piłka tenisowa. Połóż się na plecach. Oprzyj się na jednej ręce, zaś druga połóż na brzuchu. Oprzyj dolną część ciała na ugiętej nodze,  a drugą połóż na kolanie pierwszej.

Piłkę tenisową podłóż w okolicach miednicy, pośladków i grzbietu. Wykonuj powolne okrężne ruchy ciała na piłeczce.

4-exercises-for-sciatica-pain-relief3-600x400

Komentarze: