Budzisz się, a Twój brzuch jest wydęty? Znów czujesz dyskomfort? Mamy dla Was kilka wskazówek jak zapobiec temu uczuciu i budzić się z płaskim brzuchem.

1. Zmniejsz spożycie soli.

Zrezygnujcie z soli albo znacząco zmniejszcie jej spożycie. Pamiętajcie, aby samemu przygotowywać posiłki i kontrolować zawartość wszystkich składników.

Nadmiar soli powoduje zatrzymywanie wody i zaburzenia równowagi wodno-elektrolitowej, które powoduje wzdęcia.

2. Pij dużo wody.

Pamiętaj, aby przez cały dzień dostarczać wodę swojemu ciału. Woda jest niezbędna do każdego procesu, zatem jej niedobór może powodować różnego rodzaju objawy, w tym wzdęcia.

Pij co najmniej 1,5 l wody dziennie. Jeśli jesteś aktywna pij nawet 3 l.

3. Unikaj gum do żucia.

Gumy do żucia zmuszają nas po połykania dużych ilości powietrza, które wypełnia żołądek. Może to powodować wzdęcia poprzez nadmierne wypełnienie żołądka powietrzem.

4. Unikaj napojów gazowanych.

Zawarty w napojach gazowych dwutlenek węgla może odkładać się w przewodzie pokarmowym i zwiększać ilość gazów. One z kolei rozpychają nasze jelita i brzuch.

5. Unikaj sztucznych słodzików.

Wiele produktów „bez cukru” zawiera alkohol cukrowy – zamiennik cukru, który powoduje wzdęcia i zaburzenia pracy jelit. Unikaj napojów dietetycznych, gum do życia bez cukru.

Zdrowym wyjątkiem jest ksylitol, którego działanie uboczne (wzdęcia) jest możliwe tylko przy bardzo dużych dawkach.

Komentarze: