Czas w pracy to często rzecz bardzo ograniczona. Wtedy cierpi na tym również nasza dieta, dlatego mamy kilka produktów i pomysłów jak czuć się lepiej, zdrowiej i bardziej nasyconym przez cały dzień.

1. Jedz śniadanie.

Bez śniadania to może być ciężki dzień. Nie spożywając go będziemy odczuwać głód przez większą część dnia i częściej będziemy podjadać niezdrowe przekąski. Śniadania pobudza metabolizm, poprawia funkcje poznawcze, a także zwiększa nasycenie na cały dzień. Warto, aby w takim śniadaniu znalazły się płatki owsiane (błonnik) oraz twaróg lub jajko.

2. Pij wodę.

Czasami możemy mylić głód ze złym nawilżeniem ciała. Ponadto, zamiast pić niezliczone kubki kawy czy słodkich soków korzystajmy z wody z dodatkiem cytryny. Taki rodzaj napoju pobudza nasz metabolizm, a także usprawnia pracę mózgu.

3. Zdrowe przekąski.

W pracy, kiedy mamy mało czasu, przekąski są dobrym rozwiązaniem. Warto jednak wiedzieć, jakie przekąski są najzdrowsze. Dobrym rozwiązaniem będą suszone owoce, jogurt naturalny z musli, orzechy, warzywa z hummusem.

4. Kawa.

Picie kawy jest zdrowe. Poprawia wiele funkcji, w tym chroni przed cukrzycą, jednak warto wiedzieć jaką kawę pić. Picie jej z dużą ilością mleka i cukru nie jest wcale dobrym rozwiązaniem. Warto więc albo pić czarną albo z odrobiną mleka beztłuszczowego.

5. Rozciąganie.

Po dłuższym czasie nieustannej pracy warto odejść od komputera i chwilę się porozciągać. Naciągajmy nasz kark, ramiona, biodra i nogi. Poprawi to przepływ krwi do tych partii oraz przyspieszy metabolizm. Warto wykonać także kilka pompek one pobudzą przepływ krwi do mózgu, co pozwoli na wydajniejszą pracę.

Komentarze: