Ciąża, choć wspaniała dla rodziców, to z pewnością bolesna dla matki. Oprócz porodu ból może pojawiać się w trakcie ciąży. Ból pleców, ból miednicy czy bioder to typowe dla okresu ciąży dolegliwości, z którymi można sobie poradzić. Wystarczy kilka prostych ćwiczeń.

 

1. Ból pleców.

Wedle badań opublikowanych w The Indian Journal of Occupational Therapy ból pojawiający się w dolnej partii pleców jest związany z 4 rzeczami:

– ucisk dziecka na tylna część pleców (nerwów lędźwiowych)

– przednie mięśni brzucha działają nadmiernie wydajnie

– zwiększona lordoza dolnej części pleców

– rozluźnienie więzadeł

Najlepszym rozwiązaniem, aby temu zaradzić jest wykonywanie prostych ćwiczeń.

2. Ból obręczy biodrowej.

Ból pasa miednicy to silny ból w okolicach miednicy i bioder. Bywa, że jest on tak silny, że przeszkadza nawet w chodzeniu. Badania przeprowadzone nad zjawiskiem tego bólu wykazały, że ćwiczenia stabilizujące są najlepszym sposobem na poprawę.

Oto kilka ćwiczeń:
glute_bridge 6771084 seating_pose_image_title_alhdp

147-extended-cat-pose-utthita-marjaryasana

YogaTuneUp3

clams-moves-to-tone-your-butt-08-full

3. Nietrzymanie moczu.

Wysiłkowe nietrzymanie moczu zdarza się praktycznie każde kobiecie. To fizyka: większy brzuch – więcej stresu – większa szansa nietrzymania moczu.

Aktywność fizyczna w ciąży wspomaga utrzymywanie moczu, podobnie jak ćwiczenia mięśni Kegla.

Istnieją jednak ćwiczenia, które wpływają na zwiększanie nietrzymania moczu np. koszykówka, skoki, bieganie, jogging etc.

Unikaj zatem ćwiczeń, które mogą nadmiernie wpływać na nietrzymanie moczu.

Komentarze: