Young pregnant woman exercise with weights. Unrecognizable person. 

[url=http://www.istockphoto.com/search/lightbox/9786766][img]http://dl.dropbox.com/u/40117171/sport.jpg[/img][/url]

Wiele kobiet boi się jakichkolwiek ćwiczeń w trakcie ciąży, a innym nie pozwala ona na zbytnie forsowanie się. Jednak dla tych kobiet, które dobrze znoszą okres ciąży mamy kilka ważnych informacji.

Stale prowadzone są badania prenatalne połączone z aktywnością fizyczną. Większość z nich mówi o pozytywnym wpływie ćwiczeń fizycznych podczas ciąży. Oto kilka naukowych przykładów:

1. Ćwiczenia nie robią krzywdy dziecku.

Badania opublikowane w „AOGS” dotyczyły 80 kobiet w ciąży w tygodniach 14-25. Proszono je o wykonywanie umiarkowanych ćwiczeń fizycznych trwających nie dłużej niż 60 minut 2 razy w tygodniu.

Okazało się, że umiarkowane wykonywanie ćwiczeń wpłynęło na zmniejszenie bólów porodowych oraz ciśnienia krwi matki i dziecka.

2. Aktywność w trakcie ciąży wspomaga motywację.

Wykonywanie aktywności fizycznych w trakcie ciąży wspomaga kontynuację ćwiczeń po jej zakończeniu. Badania opublikowane w „PLoS ONE” oraz „Journal of Medicine Pallative” wskazują także, że przerwa w wykonywaniu ćwiczeń w trakcie ciąży sprzyja zmniejszenie motywacji do powrotu do ćwiczeń.

Zwrócono uwagę także na wyniki, że kobiety w trakcie ciąży mają tendencję do zaprzestania treningów.

3. Coś więcej niż proste ćwiczenia.

„International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity” opisuje badania przy udziale 46 kobiet w tygodniach 18 i 35. Celem badania było określenie aktywności fizycznej i wpływu na ciąże siedzącego trybu życia.

Okazało się, że kobiety, które wykonują aktywności fizyczne mają lepsze wyniki nastroju oraz odczuwają mniejszy dyskomfort w trakcie ciąży i porodu, niż kobiety, które nie wykonują żadnej aktywności fizycznej.

4. Ćwiczenia psychiczne.

Medytacja, relaksacja i ćwiczenia mentalne mają duży wpływ na przebieg ciąży. „Advances in Preventive Medicine” sugeruje, że takie ćwiczenia są również pozytywne dla rozwoju dziecka.

W badaniu wzięło udział 59 kobiet i podzielono je na 2 grupy. Jedna z nich wykonywała ćwiczenia jogi 3 razy w tygodniu, zaś druga nie wykonywała żadnych aktywności. Okazało się, że joga oraz metody wizualizacji zmniejszyły problemy związane z oporem porodowym.

Komentarze: