Kobiety po ciąży bardzo często borykają się zarówno z nadmierną tkanką tłuszczową jak i rozciągniętą skórą, ale także ze zbyt rozciągniętymi mięśniami brzucha. Jak to zrobić, aby wygląd brzucha wrócił do czasu z przed ciąży?

Powrót do normalnego wyglądu i działania brzucha może trwać nawet cały rok. Proces ten nie może być gwałtowny, gdyż zmiany, które zaszły podczas ciąży są zazwyczaj dość duże. Da się to jednak zrobić, jednak wymaga to wytrwałości i cierpliwości.

Mięśnie brzucha po ciąży są praktycznie rozerwane, a poziom tkanki tłuszczowej również się zwiększa.

Najlepszym sposobem na powrót do normalnego wyglądu brzucha jest:

– zbilansowane cardio
– odpowiedni trening

Cardio powinno być umiarkowane. Wykonywanie ok 15-30 minut interwałów 3 razy w tygodniu będzie sprzyjało redukcji tkanki tłuszczowej oraz szybszej regeneracji mięśniowej.

Odpowiedni trening brzucha pomoże zwiększyć regenerację i odbudowywanie tkanki łącznej mięśni brzucha. Wykonywanie takich ćwiczeń jak PLANK czyli oparcie tułowia na ramionach i palcach stóp bardzo dobrze angażuje głębokie włókna mięśni brzucha zwiększając ich wysiłek. Taki trening z uwzględnieniem innych ćwiczeń (spięć mięśni brzucha, unoszenie nóg leżąc) możecie wykonywać 3 razy w tygodniu.

Inny trening poprawiający mięśnie brzucha po ciąży

Aby utrzymać formę jeszcze w trakcie ciąży polecamy TRENING PRZYGOTOWAWCZY.

Komentarze: