93654266

Magazyn „Depression and Anxiety” donosi, ze regularne ćwiczenia fizyczne mają wpływ na zwiększanie kobiecego libido oraz zmniejszanie ryzyka wystąpienia depresji.

Naukowcy z Uniwersytetu w Austin w Teksasie są przekonani o tym, że ćwiczenia fizyczne mogą pomagać w leczeniu dysfunkcji seksualnych. Ich zdaniem, regularne ćwiczenia wykonywane przynajmniej 3 razy w tygodniu wpływają na nasilenie popędu seksualnego, a także zwiększenia przyjemności z seksu. Dodają również, że najlepszym rozwiązaniem jest trening siłowy przed stosunkiem.

 

Dlaczego tak się dzieje?

Ćwiczenia pobudzają układ współczulny organizmu, co wpływa na przewodnictwo krwi do organów rozrodczych. Teoria ta została poddana weryfikacji poprzez badania 52 kobiet.

Przez 3 tygodnie rejestrowano ich aktywność seksualną bez jakiejkolwiek ingerencji. Następnie badane panie zachęcono do udziału w krótkich (30-minutpwych) sesjach treningowych trzy razy w tygodniu, przy czym część kobiet ćwiczyła przed aktem seksualnym, a pozostałe o dowolnie dobranej porze dnia. Po kolejnych trzech tygodniach grupy zamieniły się miejscami.

Okazało się, że u wszystkich badanych zwiększyło się libido oraz częstotliwość i intensywność przeżywania orgazmów, aczkolwiek funkcje seksualne uległy najwyraźniejszej poprawie u kobiet ćwiczących przed seksem.

Komentarze: