Jeśli chcesz, aby Twoja dieta była pełna składników odżywczych to nie zapominaj o warzywach, które mają ich najwięcej. Rzeżucha odgrywa wiele zdrowotnych ról, a jedną z nich jest ochrona przed rakiem.

Rzeżucha zawiera w sobie 2 niezwykle ważne związki – sulforafan i diindolymethan, które mają silne znaczenie w ochronie przed rakiem.

Oprócz tych składników rzeżucha zawiera chlorofil, który może mieć wpływ na lepszą kontrolę głodu oraz efektywne oczyszczanie organizmu.

Rzeżucha zawiera ponadto mnóstwo witamin i minerałów, w tym magnez, potas i wapń, które regulują ciśnienie krwi. Znajdziemy w niej także azotany, które mają pozytywny wpływ na kondycję tętnic i żył chroniąc nas przed chorobami serca.

35g rzeżuchy dziennie pozwala dostarczyć mnóstwo witaminy K, która wpływa na zdrowie kości i działa jako modyfikator w ich tworzeniu. Oznacza to, że wzmacnia je i wspomagaj wchłanianie wapnia.

Co więcej, w rzeżusze znajdziemy także błonnik, witaminę C, beta-karoten, kwas foliowy i kwas alfa-liponowy, który reguluje poziom cukru we krwi.

Komentarze: