Czasami mamy nieodpartą chęć zjedzenia czegoś słodkiego. Często udaje się nam wygrać ze swoją słabością, innym razem sięgamy po czekoladowego batonika albo ciastko. Co zrobić żeby w chwili zawahania nie chwycić słodycze a inną zdrową przekąskę?

1. Pestki dyni.

Idealne jako przekąska do przegryzania. Dzięki dużej zawartości błonnika możemy odczuć sytość podczas jedzenia pestek. Zawierają cynk, który wpływa na uczucie sytości i uczuciu potrzeby cukru.

Po za tym, zawierają dużo białka, bo aż 25 g/100.

 

2. Karambola.

Jak można zniechęcić swój organizm do słodyczy? Zjeść coś kwaśnego. Jednym ze zdrowych źródeł może być karambola. Świeża w smaku, lekko kwaskowata, zawierająca potas, wapń i magnez, które oczyszczają organizm.

 

3. Kakao.

Czekoladowa porcja lodów może mieć pozytywny wpływ na redukcję tkanki tłuszczowej. Jak? Dzięki dużej, naturalnej zawartości kakao oraz teobrominy – pobudzacza hormonów szczęścia. Ponadto, zimny posiłek wzmaga ciepłotę ciała, co sprzyja przyspieszeniu metabolizmu.

Wiadomo jednak, że zwykłe lody czekoladowe nie są odpowiednim sposobem na spalanie tkanki tłuszczowej. Ewentualnie mała porcja lodów czekoladowych z naturalnego kakao i niskiej zawartości cukru oraz tłuszczu.

 

4. Jabłka.

Zawierają mnóstwo antyoksydantów odtruwających nasze ciało. Oprócz tego, zawierają kwasy organiczne pobudzają pracę przewodu pokarmowego zwiększając ilość kwasów trawiennych.

Duża zawartość witamin A, B i C przyspieszających spalanie tłuszczów. Ponadto, jabłka zawierają mnóstwo błonnika, który sprzyja powstawaniu odczucia sytości.

 

5. Kandyzowany imbir.

Jego intensywny zapach i smak zneutralizują chęć sięgnięcia po coś słodkiego.

Komentarze: